kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2008-05-07 - Kamera f�r webb 2.0

Jag har impulsshoppat!

Det b�rjade med att jag snubblade �ver en artikel om n�gra fiffiga typer som kombinerar TV-shops f�rdelar med webbutikens

... vilket p�minde mig om en sak som gnagt mig l�nge, n�mligen det d�r med att p� enklast t�nkbara s�tt f� bilder och videosnuttar i ett format som �r direkt anpassat f�r webben. P� vad jag kallar "mammas�kert" s�tt, eftersom jag tycker att mamma �r en bra m�ttstock p� vad man kan f�rv�nta sig av tekniska kunskaper hos vanligt folk. Den kameran t�nkte jag nu fr�mst till mina kunder, �ven om mamma s�kert ocks� vill ha en.

Efter lite spaning hittade jag en supertunn kamera med program f�r "bloggl�ge" dvs webbformat p� stillbilder, samt "youtube-l�ge" p� video, och jag tror att den till och med kan kombinera ihop flera bilder till en fil f�r n�tauktioner och blocket... Va?! :-D

Kameran har dessutom face detection f�r att st�lla sk�rpan r�tt vid gruppfoton, samt intelligent blixt som tar h�nsyn till m�rka bakgrunder.

Jag n�stan svimmade av h�nf�relse och m�ste ju k�pa en att testa p� fl�cken.

Spana in Finepix Z10 FD hos tillverkaren.

Den har f�tt betyget "bra k�p" av Cyberphoto.

Fast jag k�pte den p� Pixmania f�r att jag �r sn�l. Det blev en i gr���nt.

Slut p� reklam.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck