kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2008-10-15 - Spr�ngkraft

Hyresv�rden kom och knackade p�. "Du, l�s inte ytterd�rren, det kommer en kille kl 11, han ska ner i k�llaren f�r att byta elm�tare."

Okej, noterat. Inte l�sa ytterd�rren.

Jag �tergick till det jag h�ll p� med, vilket var att redigera en text. Just n�r jag hade bifogat filen till ett mejl br�ts str�mmen i hela huset.

"Neeej, vad h�nder?!!" ylade jag.

Sekunden efter�t kom jag p� det, visst ja, byte av elm�tare kr�ver f�rst�s att man bryter str�mmen...

Det tog bara n�gra minuter s� var str�mmen tillbaka, men str�mavbrottet fick en sur konsekvens. Nu �r mitt mejlprogram korrupt.

Vid automatinstallationen som Mail gjorde (och som jag inte kunde undvika eftersom programmet inte gick att starta annars) skrevs min befintliga postl�da �ver. Med facit i handen borde jag ha angett fejkade uppgifter till wizarden.

Nu m�ste jag b�rja om fr�n absoluta b�rjan, ange anv�ndarnamn och rubbet, p� alla mina sju konton. Och i princip hela loggen �r borta.

Jo visst, det �r nyttigt att st�da ibland men helst inte p� det h�r s�ttet.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck