kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-09-28 - 3 x komma

En sak som st�r mig titt som oftast �r att jag inte har n�gon ren tallrik att �ta p�. Det beror p� att min lilla servis bara best�r av fyra kuvert, och med fyra tallrikar �r diskmaskinen bara halvfull, s� d� har jag inte k�rt den.

Allts� blir jag tvungen att handdiska, trots att jag har diskmaskin.

S� har jag haft det i tre m�nader nu. Besynnerligt med tanke p� hur l�tt det vore att �tg�rda: jag har n�mligen en servis till som ocks� �r p� fyra kuvert. Jag k�pte den till kontoret f�r ett par �r sedan men nu �r den nedpackad i en l�da i ett f�rr�d. Jag har varit d�r i n�rheten s�kert femton-tjugo g�nger. Att det ska vara s� om�jligt att komma ih�g..?

I hallen hade jag f�re flytten en Luns fr�n Ikea. Det �r (som alla f�rst�s k�nner till) en kombinerad svart/magnetisk tavla med f�rvaringsfack och krokar nertill. Perfekt att �sa ur nycklar, pl�nbok och mobiltelefon ur jackan och h�nga upp papper p�: s�nt som annars skulle ha skrotat p� hallbyr�n. Jag trimmade den med extra krokar och var enast�ende n�jd, men eftersom B anv�nde den lika flitigt s� l�mnade jag kvar den, med saknad.

I nya l�genheten letade jag i flera veckor efter ett bra st�lle att g�ra av alla de d�r sm�grejerna, innan jag slutligen gav upp. Sen fick jag en ny Luns av K, och den �r som m�ttanpassad till v�ggen i hallen. Fr�jd och lycka!

Men. Det �r flera veckor sedan och jag har inte ens tagit av plasten, �n mindre monterat den. Att det ska vara s� om�jligt att komma sig f�r..?

Komma ih�g. Komma sig f�r. Och nu: komma till punkt, f�r snart b�rjar favorit-TV-programmen.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck