kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-09-23 - Septemberdagar

Dagarna kommer och g�r, utan den minsta skrivlust. Suget att l�sa andra har ocks� f�rsvunnit; jag tittar in hos favoriterna n�gon g�ng i veckan p� sin h�jd.

Annars? Ja, jag har massor av jobb men sv�rt att f� ens den minsta sm�sak ur h�nderna. N�gra deadlines n�rmar sig med stora kliv och nu �r det inte l�ngre rimligt att jag ska hinna, men �n har jag inte n�tt krisinsikt s� jag inbillar mig fortfarande att det ska g� p� n�t vis. Bara jag kvicknar till och blir mig sj�lv, liksom.

Intresseklubben kan ocks� anteckna att jag �ntligen kommit mig f�r att k�pa en ny vind- och regnt�t jacka och ett par gore tex-skor, efter att obeslutsamt ha vankat varv p� varv runt stans butiker hela sommaren. Nu �r jag rustad f�r rusket.

N�sta stora utgift �r ett tandl�karbes�k. Jag bet s�nder en tand f�r flera veckor sedan - tror att jag pressade s�nder den under elbehandlingarna - men eftersom jag inte haft ont s� har jag kunnat dra p� det. Men nu har det g�tt fler bitar ur den. Dags att g�ra n�t �t det, innan det blir n�dv�ndigt med en krona.

I l�genheten har de flesta grejerna hittat sina platser men tavlor och andra saker som ska h�nga p� v�ggarna st�r fortfarande p� golvet. N�gra v�nner har hittat hit och jag har b�rjat l�ra mig s�ga "hemma" men har ingen hemk�nsla. R�dd f�r att rota mig; den h�r l�genheten �r ingen l�ngsiktig l�sning. Jag letar n�got annat men k�nner mig missmodig. Det �r h�rd konkurrens om bost�der h�r.

Nu ska jag g� ut i solen med Scoobs.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck