kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-07-13 - �nnu en dag

Dagens hum�rh�jare: Jag har �ntligen best�mt hur jag ska ha bokhyllorna och det inneb�r att jag snart kan b�rja plocka ur alla de 50 papperskassarna som tar upp hela vardagsrumsgolvet. H�rligt. Men f�rst m�ste jag dra kabel och montera belysning.

Dagens oops: Att f�rankra de h�ga, glasd�rrsf�rsedda hyllorna i v�ggen visade sig vara en knepigare uppgift �n vanligt. F�rst k�rvade borrmaskinschucken s� att det inte gick att dra fast borren. Det fixar man med lite 5-56, t�nkte jag. Och visst l�ste det problemet - bokstavligen. Chucken var full av smuts som n�r jag satte borren i v�ggen skv�tte ut �ver tapeterna i hundra sm� svarta, flottiga fl�ckar... Hoppsan. Betongen var av n�n s�rskilt h�rd kvalitet, s� hur jag �n stod i lyckades jag inte g�ra ett tillr�ckligt djupt h�l. Skulle ha beh�vt specialst�l kanske. Otaliga g�nger �kte borren dessutom in i chucken eftersom jag varit f�r frikostig med 5-56. Det slutade med att jag f�rankrade hyllorna med betongkrokar. Det borde jag ha gjort fr�n b�rjan.

Dagens (veckans) shopping: Jag beh�ver en laddare till min mobiltelefon. Den �r obegripligt och sp�rl�st borta, och batteriet �r tomt sen i f�rrg�r. P� ink�pslistan st�r ocks� en micro, en dammsugare, en duschst�ng med draperi, en pedalhink, en kokbok och en flaska h�rspray.

Dagens gn�ll 1: N�gon har tappat sin bil p� min parkering s� jag st�r p� g�stparkeringen och hoppas att det inte uppt�cks av n�gon nitisk p-vakt.

Dagens gn�ll 2: Det �r kallt, bl�sigt och regnar. Visst beh�vs det regn men varf�r kan det inte regna p� n�tterna och vara solsken och behaglig temperatur p� dagarna? �r det f�r mycket beg�rt? Va?

Dagsformen: Tiofalt b�ttre �n i f�rra veckan men inte lika bra som i g�r. Det beror till viss del p� v�dret; jag �r k�nslig f�r det.

Dagens gruvsamma: I julklapp fick jag en biljett till Rhapsody in Rock i Dalarna nu i helgen. B, Bs f�r�ldrar samt syskon med familjer har de andra biljetterna och allihop ska �ka tillsammans och sova �ver i deras husbuss. Tv� g�nger har jag f�rs�kt backa ur och l�mna tillbaka biljetten, men blivit �vertalad att f�lja med. I dag blir det tredje g�ngen gillt och jag vet inte �n hur och vad jag ska s�ga f�r att det ska bli ett definitivt nej p� ett artigt s�tt.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck