kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-05-02 - Avh�llsamhet

F�rra veckan var slitsam, med starka fysiska reaktioner. Det fick mig att b�rja fundera �ver hur jag sk�tt mig p� senare tid: hur jag sovit, �tit och druckit.

L�tt f�rf�rad ins�g jag att min te-konsumtion sedan l�ng tid �verskrider tio muggar per dag. Det �r en rej�l dos kemiska substanser f�r kroppen att ta hand om. Magen �r nog alldeles svart inuti, njurarna med. F�r att inte n�mna vad det g�r med hormonbalansen och �mnesoms�ttningen.

I l�rdags inledde jag operation avv�njning, kom ner till fem muggar tror jag. I g�r k�mpade jag emot h�rt, blev det tv� kanske. I morse klev jag upp halv sex efter en usel natt och svepte tv� muggar p� en halvtimme, men har inte tagit n�n sen dess, det vill s�ga snart sex timmar. Dosen kortad med vad�, 80 procent p� tre dagar?

Nu har jag abstinens, k�nner mig lite skakis, sp�nd och ynklig. Dricker stora m�ngder vatten och knaprar s�tmandel f�r att h�lla fingrarna i styr...

� ena sidan �r jag full i skratt �t mig sj�lv, te-junkien, � andra sidan vet jag ju att den h�r f�rgiftningen b�de �r ett symtom p� och en orsak till att karusellen i huvudet snurrar f�r fort.

Som Kicki s�ger: man skulle ha en avst�ngningsknapp f�r hj�rnan. Och ett antivirusprogram som varnar f�r och rensar bort destruktiva tankar. Och en papperskorg som g�r att tv�ngsrensa; �r det kastat s� �r det borta sedan, ist�llet f�r att det ska komma tillbaka g�ng p� g�ng.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck