kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-02-22 - Skakig f�rd mot ... vad�?

I den lilla v�rlden skurar jag badrum och kylsk�p, rensar avlopp och pappersh�gar och ser pl�tsligt alla de d�r kartongerna som �nnu inte funnit sin plats i tillvaron: m�ste �tg�rdas.

Jag har ocks� baxat min ovilliga kropp iv�g till l�karen f�r att ta reda p� varf�r jag l�cker s�dana m�ngder d�da vita blodkroppar. (Det d�r l�karbes�ket har jag skjutit upp i flera m�nader eftersom jag f�rstod att det skulle resultera i en massa prover, och nu surar jag �ver det megastora, �mma bl�m�rket som runnit fr�n armvecket halvv�gs ner mot handleden och runt armb�gen och v�cker mig p� n�tterna n�r jag r�kar komma �t det. S� g�r det n�r man uppl�ter sig som tr�ningsobjekt f�r elever.)

N�v�l. D�dkraft �r f�r min del vanligen ett s�kert tecken p� rastl�shet - och rastl�sheten kommer sig delvis av att jag snart m�ste ta n�gra Avg�rande Beslut i mitt yrkesliv.

Det k�nns som att jag st�r med f�tterna p� tv� isflak som str�var �t olika h�ll. Antingen g�r jag en kraftanstr�ngning och drar ihop benen (eller hoppar �ver till ena flaket) eller s� plurrar jag n�nstans l�ngre fram.

Ska man vara noga s� �r det tre-fyra isflak, s� jag kanske st�r p� alla fyra d�. Oh�llbart �r det i alla fall, och jag m�ste snart best�mma vad jag ska satsa p� och vad jag ska ge upp, �tminstone tills vidare. Men mina beslut beror av andras beslut, och det �r ganska m�nga inblandade.

Till detta bryderi kommer nu i veckan en massa jobb med fl�ngande hit och dit, tv� �rsst�mmor d�r jag sitter i valberedning respektive styrelse, ett storm�te d�r jag ska f�redra ett projekt, samt en begravning. Dessutom ska jag ta emot och lossa en leverans som jag �nnu inte f�tt ber�knad tid p�, och s� ska v�l l�karen h�ra av sig om proverna. Och B ska l�na min bil f�r att �ka till G�vle.

I kv�ll �ker Scoobs till momma, f�r d� blir det n�gra promenader mindre att kl�mma in i schemat.

Om ett par veckor eller kanske en m�nad visar det sig vad det blir av allt. Till dess lever jag i kaos.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck