kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-02-27 - N�gra dagar senare

  • Begravningsceremonin gick bra. Eftersom jag inte var en av de s�rjande kunde jag fr�n min plats l�ngst bak njuta av dagens sm� gl�dje�mnen: pr�stens fina tal som �ppnade helt nya perspektiv p� en person som jag inte k�nt s�rskilt v�l, den oavsiktliga kanons�ngen i psalmerna (s�ngaren och pr�sten h�ll inte samma takt) och ett f�rstulet sneglande p� folks reaktioner. Man vet aldrig vem som kommer att p�verkas mest av en begravningsceremoni, den saken �r s�ker. Efter�t bossade jag runt de s�rjande f�r att ta bilder som minnen �t dem, men jag missade n�gra viktiga ingredienser i ber�ttelsen: pr�sten, tavlan med psalmnumren och eftersnacket. (Ja, allts�, det var familjen som bad mig fotografera och pr�sten sa att det var ok. Jag �r ingen begravningshyena.)
  • Bostadsr�ttsf�reningens �rsst�mma gick ocks� bra, �ven om det konstituerande styrelsem�tet tog tv� timmar mot normala sju minuter... S� l�ng tid tog det att �vertala S att bli ordf�rande. Snabbt �nd� med tanke p� att vi haft kampanj i flera m�nader f�rut och bara f�tt nej. Stackars B fick sitta utanf�r och v�nta. Han g�r nog inte p� n�gra fler st�mmor. ;-)
  • Bl�m�rket p� min arm m�ter 12 x 10 centimeter och �r nu �ntligen p� v�g att blekna, men �r fortfarande �mt. Jag har �nnu inte f�tt n�gra provsvar. *sucka*
  • Betr�ffande mina v�gval g�r det l�ngsamt fram�t. Problemet �r att jag fortfarande inte valt bort n�got. Jag vill g�ra alltihop, men av olika sk�l. Fr�gan �r om jag kan det.
  • Den h�r helgen �r B som sagt i G�vle. N�sta helg ska han till Lycksele. Och helgen d�rp� �r det t�vling h�r i stan. F�r hans del �r det miniracing som g�ller nu.
  • Jo just, jag h�ll p� att gl�mma: min kompis har en etanolbil till salu f�r 30.000 kr. En Ford Taurus FFV 1995 som g�r p� vilken blandning som helst av etanol och bensin, s� man kan tanka 95 n�r det inte finns e85 p� macken. (B�de OK och Statoil har e85-pumpar h�r nu.) Stor, v�lsk�tt bil med gott om plats f�r fem personer och packning. Intresserad, n�gon? Mejla mig p� [email protected] i s� fall.



    � Kommentera


    � F�rra | N�sta �







  • bara ett rosa streck