kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-01-18 - � vad g�r du p� d�..?

Jag har bredband igen och k�nner mig som nyligen r�ddad ur en ot�ck mardr�m. Det �r m�rkligt hur man v�njer sig vid tekniken. Inte bara det att jag hatar det lusiga, tjuvnedkopplande telefonmodemet. Sk�rmen p� den b�rbara �r ju s� liten, och den �r ju s� l�ngsam, och den l����ter. Hela tiden. Som ett tr�skverk. H�ller den p� att g� s�nder?

Men den �r f�rst�s inte annorlunda �n den var f�r en m�nad sen. Skillnaden �r att jag den senaste m�naden bara anv�nt min nya, fina iMac - och f�tt en ny standard. Nu klarar jag mig icke med mindre.

Och teknikfabrikanterna kan gnugga h�nderna. Ytterligare en teknikberoende s�kert invallad i f�llan igen.

Bredbandet? Jo, jag fick spunk i eftermiddags n�r jag f�rs�kte f� hem en stor fil. Rusade ut p� blocket, ringde f�rsta b�sta som hade ett bredbandsmodem till salu. Den raringen till och med kom hit med det. :-)

Jo, jag ser mig sj�lv, svettig, med stirrig blick: "m�ste ha ... modem ... m�ste ha ..." Ingen vacker syn.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck