kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-01-03 - Lust och olust

Jag har �gnat dagen �t att g�ra en investerings- och kompetensutvecklingsplan f�r 2005. Det vill s�ga, �n finns den bara som en massa kladd i mitt anteckningsblock men stolparna och alternativen �r d�r. Nu ska jag fundera �ver vad jag helst vill, vad som �r rimligt i tid och pengar, och vad som ger mest utdelning p� olika vis. Sen �r jag redo att renskriva och skrida till verket.

... och detta g�r jag f�rst�s n�r jag ligger efter med b�de den livsupph�llande f�rs�rjningsproduktionen och alla gratisjobb jag tagit p� mig.

F�r att det var nu jag hade lust.

Lust �r en stark drivkraft som man m�ste f�rs�ka ta vara p� n�r den dyker upp.

Bland gratisjobben ligger att jag m�ste flytta tolv webbplatser som jag administrerar d�rf�r att en gratisserver som jag anv�nt i flera �r l�ggs ner 7 januari. Alla dessa l�nkar som m�ste korrigeras, suck. Och n�r jag �nd� h�ller p�, s� �r det v�l lika bra att se �ver inneh�llet ocks�. L�gga till de d�r finesserna jag t�nkt p� och st�da undan s�nt som b�rjat bli dammigt. Suck, suck. Visst, det beh�ver g�ras och nu �r ett lika bra tillf�lle som annars, men det kommer ju att ta s�n tiiiid.

Jag s�ger som Solan i kultfilmen Fl�klypa Grand Prix: "Kom arbetslust och tr�ng dig p�, h�r ska du motst�nd finna."



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck