kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-01-08 - Sj�lvteknikern

Jod�, jag �r kvar, men jag grejar med datorn och det finns inte s� mycket kul att ber�tta om det.

Jag har lyckats koppla ihop datorerna med korskopplad kabel och nu ska jag se om jag kan g�ra det via n�tverkshubben ocks�. Jag har laddat hem, installerat och konfigurerat ett or�kneligt antal nya drivrutiner och program men �r �nd� inte klar. Jag har utforskat flera nya hj�lpprogram, uppt�ckt (till min f�rskr�ckelse) att jag gl�mt sl� p� brandv�ggen, l�rt B att anv�nda Photoshop och Pagemaker s� att han kan g�ra 30 meter reklamskyltar till bilbanan och f�rs�kt begripa mig p� hur man installerar en php-grej p� servern. Bara jag tittar p� instruktionerna s� snurrar det i skallen, vilket inte alls �r likt mig. Jag borde nog g� och l�gga mig.




� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck