kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-01-02 - Hommage till iMac

Ooo vad jag tycker om min nya dator! Den har smarta finesser f�r s�nt som tagit mig evigheter att g�ra manuellt f�rr, och den �r n�stan helt tyst och s� himla snygg och snabb - startar p� ingen tid alls - och... sa jag att den har en massa finesser? och �r tyst och snabb? F�r folk som uppgraderade till Mac OS X f�r tre �r sedan �r det kanske ingen nyhet, men jag som h�llit fast vid 9.1 �nda tills nu (det finns gr�nser f�r vad man uts�tter en gammal G3:a f�r) �r synnerligen upprymd. F�r att nu inte n�mna sk�rmuppgraderingen, fr�n 12" med 800x600 till 17" och 1400x900. Ett helt haaav att surfa p�. Med. Eh.

Dessutom funkar mina gamla Classic-program. Jag som trodde att jag skulle bli tvungen att uppgradera varenda licens samtidigt och bli bankrutt p� kuppen.

Det enda jag inte �r riktigt n�jd med �r bluetooth-�verf�ringen, men det beror nog p� telefonskr�llet. Den har lite problem med drivrutinen och h�nger sig d� och d�. S� g�r det n�r man k�per absolut f�rsta generationen av en ny modell, ska jag aldrig l�ra mig det? Nu f�r jag sota f�r att jag skulle ha videokamera med 1,3 miljoner pixlar s� fort den kom ut. Urkass kvalitet �r det men det hade ni v�l redan gissat? � andra sidan �r telefonen med n�r inte kameran �r det, vilket �r en mycket f�rmildrande omst�ndighet. En kass bild (eller videosnutt) �r roligare �n ingen alls. Om jag nu bara kunde f� �ver dem till datorn ocks�... *morr*

Jawell. I morgon �r det arbetsvecka. Jag har f�rs�kt b�rja lite redan i dag men jag h�ller p� att somna bara jag tittar p� jobbpapperen.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck