kajo@diaryland
� G�stbok
� Mejl

� Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-11-19 - F�r 50 kronor blomprakt

utsikt från en blomlåda

Den h�r bilden tog jag fr�n balkongd�rren mitt p� dan i s�ndags eller m�ndags, 14-15 november, n�r det b�rjade sn�a h�r. D� hade pens�erna blommat oavbrutet sedan i maj, det vill s�ga i sex m�nader i str�ck. H�r kan man tala om valuta f�r sina femti sp�nn... Nu h�nger stackarna som gr�nlila, f�rfrysta spaghettisar �ver l�dkanten. Jag ska �vervintra bloml�dorna i K:s v�xthus och se om skotten och fr�na som bor under de s�nderfrysta v�xterna tar sig till v�ren.

I dag ska jag h�mta och l�mna hjul p� bussgods. Han som jag k�pte Taurusen av hade visst r�kat skicka med mig frugans Citro�n-d�ck ist�llet.

Annars �r l�get under kontroll. Jag jobbar mycket, sover d�ligt f�r att Scoobs �r d�lig i magen och m�ste g� ut varannan timme, men r�knar med att det g�r till sig under helgen.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







�
bara ett rosa streck