kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-11-20 - Tr�gstartad

V�xterna har fortfarande inte f�tt vatten (de �r inne p� minst 12:e sv�ltdagen nu) men de enda f�rolyckade hittills �r en hibiskus (som jag vattnat ihj�l) och n�gra skott av surfinian som jag i vilket fall inte r�knat med skulle klara sig.

Egentligen hade jag t�nkt jobba i dag, men jag skolkade. Vuxna m�nniskan. Va?

Borde-listorna �r l�nga b�de hemma och p� jobbet, men jag surfar obekymrat vidare. Inte s� obekymrat egentligen eftersom min h�gra axel v�rker av felaktig arbetsst�llning och kr�ver ompyssling av min husdoktorinna f�r att l�ka, men jag har inte ens best�llt tid �n och hon har alltid k�����. Det �r f�r att hon �r s� himla bra. Och nu t�nker hon g� ner p� deltid ocks�. Vojvoj. Dessutom har jag m�rkt att det g�r ont n�r jag tuggar h�rda saker p� en kindtand. �r det fj�rde k�kinflammationen p� g�ng nu? Jag ser tusenlapparna skena mot ny �gare.

Andra ofantligt intressanta uppgifter om det dagliga livet h�r:

* Jag har denna halv�rsomg�ng vunnit totalt 680 kronor p� 5 av mina 15 IOGT-lotter vilket inneb�r att jag fortfarande ligger p� plus. Vad ska jag nu v�lja som vinst? *hmmmmm*

* Hunden och jag ser ut som moderna dansare eller m�jligen hysteriska marionetter n�r vi �r ute - det spritter och drar i alla kroppsdelar. �n slinker vi hit och �n slinker vi dit p� de balsals-blanka, nyplogade och osandade trottoarerna.

* Jag blev besviken vid f�rsta genomlyssningen av Enigmas skiva "Voyageur" - men den kanske v�xer med flera lyssningar? � andra sidan kan jag tr�sta mig med mammas nyink�pta "Medicin Power" av Oliver Shanti som hamnat h�r av misstag. Riktigt trallv�nlig.. :-)

* Filmnytt: Vi ska se Matrix Revolutions och Hitta Nemo, och sen n�r den v�l kommer sista delen av Sagan om Ringen.

* Nu borde jag med tanke p� h�gerarmens v�lm�ende, hemmets sk�tsel och hundens pinkrunda inte sitta vid datorn en minut till. Och jag som inte ens har b�rjat med reseber�ttelsen.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck