kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-10-23 - F�rv�ntan

Jag har just f�rf�rdigat 22 inbjudningskort. De �r svampm�lade med lila p�rlemor i ett rutm�nster, och med guldstj�rnor p� m�rkare lila kontrastr�nder. Inuti har jag skrivit ut texten p� ljust gulaprikos papper och sytt fast det med ett stygn av brodergarn i samma f�rg som omslaget. Stack mig tv� g�nger s� att blodvite uppstod. Gissa om det �r pilligt att knyta garn med tv� fingrar spretande... :-)

Det �r inbjudan till bostadsr�ttsf�reningens �rliga middag och det �r sjukt att l�gga s� mycket jobb p� att gl�dja m�nniskor som jag egentligen bara �r ytligt bekant med ... i synnerhet som jag varje �r t�nker g�ra fina julkort till mina v�nner men det blir aldrig av s� i sista stund skickar jag n�gra f�rdigtryckta.

F�rklaringen tror jag ligger i ordet "f�rv�ntan". Bostadsr�ttsf�reningens styrelse har vid det h�r laget b�rjat f�rv�nta sig att jag ska g�ra n�got speciellt. Det har troligen inte mina v�nner, eftersom de flesta av dem inte skickar kort alls. Men om n�gon uttalat f�rv�ntar sig n�got av mig, d� brukar jag skrapa ihop tillr�ckligt med tid och energi f�r att leverera.

Jag tror att det finns ett ord f�r det, men �r inte riktigt s�ker p� vilket. Lojal? Plikttrogen? Dum i huvudet? N�, det var ju tre ord.

Ska sanningen fram s� tycker jag kanske att det �r lite kul att ha en anledning att pyssla ocks�. Annars kunde jag ju g�ra det l�tt f�r mig och bara skicka ett tr�kigt kopierat A4.

F�r �vrigt kommer adoptionsbyr�n p� bes�k i dag f�r att inspektera Scoobys nya hem. Jag har sl�tkammat katterna och st�rkt f�rkl�det s� att vi ska se prydliga ut. Nej, �rligt talat inte ens dammsugit. Vojvoj.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck