kajo@diaryland
� G�stbok
� Mejl

� Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-10-20 - Frusen hund

Sn�. Minusgrader. Usch och bl�. Fast hunden var ov�ntat f�rtjust, han gjorde sm� krumspr�ng i kopplet s� att jag f�rstod att han ville rejsa lite - och som han for fram! Det blev vita puffar efter honom som p� tecknad film.

F�rra g�ngen blev han inte ett dugg glad �ver sn�n, men d� var det bl�tt fall medan vi var ute, n�stan som regn. Regn gillar han inte.

Jag har f�rs�kt sy en regnrock �t honom men vi kommer bara till det f�rhatliga pappersm�nstret. Det prasslar och �r j�ttekonstigt. En g�ng kan jag lyckas lura p� honom det, men sen n�r jag gjort justeringar och vill prova igen kryper han iv�g i n�t h�rn och g�mmer sig.

F�rr om �ren har jag lett i smyg �t tanterna som kommer med sina p�kl�dda vinthundar, p�lskantade fleecet�cken, stickade benv�rmare, m�ssor och allt vad de har. Nu ser jag aningen bekymrat att Scooby nog har mer av vinthundsgener �n bara snabbheten. Han fryyyyser, stackarn, och �n �r det bara strax nedom nollan. Hur ska det g� i januari?

Ja f�resten, d� f�r v�l det bli s� h�r mest hela dagarna. Inte mig emot. :-)

lat Karin och hund i soffhörnet



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







�
bara ett rosa streck