kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-10-14 - Utanf�r min d�rr

I dag �r det Stora L�vf�llardagen f�r alla r�nnar i v�rt kvarter. L�ven singlar ner i grupper, n�stan som ett sn�fall med stora, stora flingor. Jag stod en stund mitt i fl�det. Det var mysigt. Jag gillar h�sten.

Trafikpolisen har haft utedag h�r i krokarna. F�rst s�g jag dem bakom gymnasieskolan d�r de haffade firmabilar. Inte de d�r reklamstripade lyxbilarna som retar mig f�r att de k�r s� fort och buffligt, utan medellortiga pickuper med stegar och st�llningar p� flaket, och tunga servicebussar fulla av verktyg och kompressorer. Ja, de beh�ver v�l kollas upp de ocks�. Sedan hittade jag en personbil med skrapat skattem�rke "tappad" p� gr�set intill en korsning, och ytterligare n�gon timme senare l�ngre ner p� samma gata var det en bilf�rare med olycklig min som fick kliva in i polisbilen.

Jag har alltid besiktigad, skattad och f�rs�krad bil, bilb�ltet och lyset p�, k�rkortet i pl�nboken och nykter �r jag f�rst�s. �nd� blir jag nerv�s n�r jag ser en polis. Det �r jag visst inte ensam om. N�nstans l�ste jag att ett s�kert tecken p� att man blivit gammal �r att man k�nner sig trygg n�r man ser polisen.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck