kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-10-13 - Det �r n�t i luften

Jag hade med mig en sp�kj�gare till Projektet i dag. Nej, hon jagar inte sp�ken, hon �r reikimaster, och jag ville att hon skulle "k�nna" p� huset. K har som sagt m�tt en ande d�r(!) och sj�lv har jag varit av �sikten att n�gon vill n�t. Oklart vem eller vad.

Bes�ket har varit best�mt sedan l�nge och uppskjutet en g�ng, men nu blev det av, under n�got oordnade former. Jag kom f�r sent fr�n ett m�te, sl�ngde ihop mats�ck samtidigt som jag letade h�ftpistolen och sen hade jag gl�mt nyckeln (tur att man har reserv) och det var asfaltering p� g�ng p� macken n�r jag skulle tanka och ... Andas. Men jag fortsatte i samma fart och hade tusen saker f�r mig medan hon poade runt i huset. Jag hackade av gr�s med lie p� baksidan n�r hon kom ut och sa att det verkligen var mitt hus det h�r.

Hon str�lade.

Vi gick in och fikade och hon ber�ttade vad hon k�nt och upplevt p� olika platser i huset. Hon sa ocks� att hon tagit bort s�dant som folk kunde k�nna obehag av. P� det hela taget tyckte hon att det var ett friskt, positivt och "l�ttst�dat" hus, med tanke p� hur mycket som fanns d�r.

S�, f�rdigt, klart.

Det kom inga meddelanden. �nd� har jag k�nslan av att dialogen knappt b�rjat. Det �r huset som talar till mig.

Nu �r jag stuptr�tt och k�nner mig helt tom. M�rkligt. Hamnade jag i n�t slags drag n�r hon gjorde utst�dningen? Ansiktet hettar som om jag varit f�r n�ra en spis eller f�r l�nge i solen. Jag har till och med f�tt leta fram ett l�ppcerat som legat n�stan oanv�nt hela sommaren. F�rkylningsk�nsla.

M�ste fylla p� med vitamingrogg. S� tr�tt.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck