kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-10-06 - Eftersl�ckning

F�r tydlighets skull: Bs v�nner �r j�ttemysiga m�nniskor som jobbar h�rt f�r att fixa bra saker tillsammans, och det �r inte dem jag klagar p� utan de utomst�ende personer som dras till deras klubb och f�r vilka partandet �r en hobby. Det �r hangaroundsen som blir fullast och st�ller till oreda - och samma personer utm�rker sig ocks� p� krogen.

Jag �r kr�kless p� inst�llningen att det �r fr�nt att maratonfesta och ha minnesluckor, och att det anses n�rmast normalt att kr�nka andra i ord och handling n�r man "�r full". En del f�rlorar verkligen alla sp�rrar, men m�nga passar bara p� att till�ta sig. Jag �r s�ker p� det eftersom jag sj�lv �r nykter och ser hur individer anpassar sig efter omst�ndigheterna. Finns det n�gon som vill b�ra mig s� kan jag inte g� sj�lv. Spelar folk med s� f�r grodorna forts�tta hoppa ur munnen p� mig.

Hon �r visst sv�r att bem�stra i dag, fr�ken Pr�ktig. Kastar moralkakor omkring sig ...

Helt aprop� kom jag nu att t�nka p� en alldeles sann episod fr�n tiden d� jag precis tagit k�rkort och h�ngde med raggarna p� bensinmacken i min egen fr�cka Volvo, komplett med sportratt, plyscht�rningar, fusksvans och leopardm�nstrad kl�dsel. Jag hade blivit fult omk�rd p� insidan av ett g�ng libanesiska flyktingar i en rostig japanare och l�ste lusen av dem dagen efter. "Har ni inga trafikregler i Libanon?!" F�raren som nog inte hunnit s� l�ngt p� sin svenskakurs gjorde bara obscena gester men hans kompis vevade ner rutan och hojtade glatt: "Vafann, do kan v�l inte sk�lla p� han, han var ju foll!"

I rest my case.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck