kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-09-17 - Tjuvaktigt x2

Det �r en vecka sedan elektrikerna var h�r, och fortfarande har jag inte dammsugit upp de sm� kabelbitarna som de l�mnat efter sig �verallt. Skob�nken st�r fortfarande i soffan och alla de stora v�xterna i en tr�ng r�ra intill balkongd�rren. Grejer �r staplade l�ngs v�ggarna. I g�r hade jag dessutom br�ttom iv�g n�r jag letade efter ett papper i berget p� skrivbordet. Det ser ut som om vi haft inbrott. N�r ska jag st�da? Inte nu i alla fall f�r om tjugo minuter har vi m�te.

H�romdan n�r jag var p� landet hittade jag en f�rggrann karamellburk med plastlock p� golvet i "mitt" rum. M�rkligt. Jag st�llde upp den p� byr�n och sen f�rsvann den, s� jag antog att den r�ttm�tiga �garen kommit ih�g var hon eller han gl�mt den. I g�r kv�ll n�r jag g�tt och lagt mig kom Scooby och sl�ppte n�got p� mattan med ett ljudligt "klonk". Jag tittade dit. Det var karamellburken han kom med, fast nu s�g jag att det inte alls var en karamellburk utan en burk fiskfoder. Lilla hj�rtat ville smaka.

K skrattade n�r hon h�rde om episoden. Hon undrade just varf�r jag envisades med att b�ra in fiskmaten i mitt rum...



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck