kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-01-05 - Djupfryst

Jag skulle ju inte shoppa mer p� ett tag. Det gjorde jag inte heller, p� ... �h, 36 timmar eller s�.

I dag har vi varit till Ikea f�r att komplettera m�bleringen p� kontoret. Nu tror jag att det �r n�stan f�rdigshoppat, fattas bara lite nytt tyg till kontorsstolen, en burk f�rg f�r att fr�scha upp bes�ksstolarna, en switch och lite n�tverkskablar, tv� tr�dl�sa telefoner och en taklampa. Vi har redan tittat i fler aff�rer �n jag kan r�kna p� fingrarna och kommer f�rmodligen aldrig hitta n�n upplysningsapparat som vi kan enas om. Ska det vara s� sv�rt att hitta en sober plafond med l�tt tonat glas?

Ikea-shopping inneb�r alltid och undantagsl�st att man drar p� sig en massa extra jobb. M�bler ska monteras, blommor planteras om, ramar fyllas med inneh�ll och tyger klippas och sys. P k�pte tv� meter illgr�nt bomullstyg med vajande palmer, p� rea. Det ska bli en kort�rmad skjorta. Jag kommer att beh�va solglas�gon. :-)

F�r �vrigt var det n�t fel p� v�rmen i bilen, eller r�ttare sagt, det kom v�rme men bara upp�t, och samtidigt v�rldens kalldrag p� mina f�tter. Jag fattar inte vad det �r f�r fel. Kanske har n�t spj�ll i v�rmepaketet fastnat, eller s� kan det vara en kabelbussning som ramlat bort fr�n torpedv�ggen. Inget jag kunde fixa p� macken i alla fall. Gissa hur kul �r det att k�ra l�ngt med kalldrag p� f�tterna n�r det �r -29 grader ute? Jag har varit hemma i �ver tv� timmar och inte tinat upp �n. Brr.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck