kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2003-01-07 - Maskning

Jag �r seeeeg. G�sp.

Vi var p� nya kontoret och fixade till halv tolv i g�r kv�ll; monterade ett datorbord och tv� hurtsar, drog kabel till lampor och stereo, satte tippskydd p� hyllorna och justerade dem n�got s� n�r i lod (vilket inte �r l�tt n�r golvet �r alldeles buckligt), kopplade in faxen och b�rjade plocka in lite grejer i l�dor och sk�p.

Det �r minst tv�, kanske tre dagars sortering, packning och flytt kvar innan jag kan b�rja jobba d�r, och jag har tv� sm� uppdrag att slutf�ra s� �n sitter jag kvar i gamla kontoret. Det har b�rjat f�rfalla p� sistone. "Ingen mening att g�ra n�t �t det d�r nu, jag ska ju snart flytta", har jag t�nkt i tv� m�nader. Hm. Tur att jag inte beh�ver ta emot n�gra bes�k.

F�r �vrigt har flera av mina stora krukv�xter f�tt ohyra och dr�ller hela papperskassar fulla av blad varje dag. Det �r sv�rt att f� bort ohyra fr�n sm� v�xter, och �nnu v�rre med stora. �nnu en sak att gruva sig f�r.

Ute verkar kylan ha gett sig. I g�r sn�ade det mer �n en decimeter och hela v�rlden var full av vitt fluff. Jag tycker om n�r l�vtr�den blir alldeles vadderade. I dag �r det nollgradigt och solen tittar upp bakom husen. Promenadl�ge. Nej visst, jag m�ste ju jobba. Sucka.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck