kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-12-08 - Upplyst

andra ljuset brinner nuH�r skulle s�gas av en pinne. F�r att inte f� sp�n �ver hela golvet h�mtade jag en pappkartong att st�lla under. Sen v�nde jag ryggen till, och d� satte sig Kornelia i l�dan. Nu �r sp�net sp�rl�st borta. Vart tog det v���gen?

Den vr�kiga stj�rnljusslingan som vi h�ngde upp h�romkv�llen ser inte alls s� fr�n ut utifr�n som jag hade t�nkt. Bidragande orsak - vi bor s� h�gt upp att det bara ser ut som en massa sm� lampor. "Varf�r har de s� mycket lampor i f�nstren?" undrar nog v�ra n�rsynta grannar. Ska man ge dem en kikare kanske?

Timern som jag kopplat ljusslingan till kn�pper ibland, s�rskilt h�gljutt n�r den sl�r p� och av. I g�r slog den av just som vi h�ll p� att mecka med n�gra andra elektriska kontakter, och B och jag skvatt lika h�gt: "J�vlar, nu var det n�t som brann!" Men det gjorde den ju inte alls. Pust.

I kv�ll har jag storhandlat kattmat. Nissarna ska �ka till pensionat Sveaborg. Mycket exklusivt st�lle, de �r enda g�sterna. Sen vet jag nog att de kommer att tr�ngas med huskatten Charlie i "moffas" s�ng medan jag �r borta. N�r jag var i El Salvador v�ntade de l�nge p� att jag skulle komma hem och sov i min s�ng i g�strummet varje natt under de f�rsta fyra-fem veckorna. Sen gav de upp hoppet och b�rjade smyga in till pappa ist�llet. Nu skippar de mattelojalitetstramset och parkerar d�r direkt. F�rst�ndigt. S�na d�r utrikesresen�rer kan man ju inte lita p�.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck