kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-11-20 - Sn�l eller smart?

Efter sv�r beslutsv�nda har jag nu best�mt mig f�r en laserskrivare. L�tt fartblind tyckte jag h�romdan att jag borde k�pa en n�tverksskrivare och en printserver s� att vi kan skriva ut fr�n alla datorerna samtidigt.

I dag t�nkte jag p� att v�ra tre datorer finns inom en radie av en meter. Det grunnade jag p� en stund, och sedan best�mde jag mig f�r att k�pa en "stand alone"-skrivare och en extra l�ng usb-kabel. Vi spar 3.675 kr p� att rycka ur och s�tta i kabeln n�r vi ska skriva ut, ist�llet f�r att vara fast kopplade. Jag kommer troligen inte skriva ut n�got p� laser fr�n den station�ra, och de b�rbara datorerna ska f�rmodligen ryckas ur n�tverket r�tt ofta �nd�.

Nu funderar jag p� om jag varit f�red�mligt ekonomisk eller bara dumsn�l. Det l�r visa sig.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck