kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-06-10 - v�deromslag, bokslut och f�rs�krings�gren.

Slut p� veckor av gassande sol och v�rmeb�lja. I g�r kom blixt och dunder, och i dag har de gr�a skyarna sl�ppt fr�n sig enstaka skurar som inte p� l�ngt n�r ger gr�smattan och b�nderna det de vill ha.

Jag b�rjade storslaget ta itu med mina f�rsummade plikter men sedan jag skrivit tre fakturor och svurit en stund �ver bokf�ringen �vergick jag till att pl�ja "En ov�ntad semester" ist�llet. D�r blev jag kvar till sista sidan. Jag hade trott att den skulle vara ... eh, roligare ... men ja, den var helt okej �nd�. S� f�rsvann den h�r dan.

H�romdan str�ckl�ste jag "Grabben i graven bredvid". Den var kul men slutet �r jag inte helt n�jd med. Uppf�dd p� kiosklitteratur kr�ver jag �vertydliga, lyckliga slut kompletta med solnedg�ng och ljuv musik. Okej, jag kan pruta p� solnedg�ngen och musiken men problemen ska i alla fall vara helt l�sta n�r det �r klart. I fr�ga om gravhistorien kan jag inte se annat �n att de drog p� sig �nnu st�rre problem? Eller va? P� jakt efter fler tolkningsm�jligheter l�ste jag f�rhoppningsfull om slutet tv� g�nger, med samma nedsl�ende resultat.

Vad mer? Ja, jag har faktiskt ett litet kval. Allts�, Den Ansvarsk�nnande Djur�garen har f�rst�s sina �gonstenar f�rs�krade? Men det har inte jag. Kollade premierna och villkoren i dag och �r skeptisk till om f�rs�kringen �r v�rd pengarna efter alla avdrag och undantag. Sj�lvklart skulle jag aldrig sn�la p� katternas veterin�rv�rd - det verkar bara enklast och faktiskt billigast att l�ta pengarna g� direkt till djursjukhuset, utan omv�gen via f�rs�kringsbolagets konton. P� tv� �r blir premiesumman h�gre �n katternas ers�ttningsbara veterin�rkostnader hittills.

Det �r inte risken att f� en hickframkallande h�g r�kning som ger mig �gren, utan det symboliska i att jag inte har f�rs�krat dem. Folk f�rs�krar sina dyrgripar. Liksom.

� andra sidan har jag ju inte f�rs�krat B heller.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck