kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2002-06-09 - T:s flytt och Badhusparksragg.

Vi hj�lpte T att flytta i g�r. Hon har flyttat fyra g�nger under de drygt tretton �r som jag k�nt henne, och jag tror att jag har varit involverad varje g�ng. Sj�lv har jag flyttat tio g�nger i vuxen �lder och med andras flyttar �r jag nog uppe i cirka 20 skulle jag tro. Snart �r jag mogen att skriva "Hobbyflyttarens b�sta tips".

Det var varmt. Jag hade med en 1,5-litersflaska med saft som jag tutade ur ungef�r varannan-var tredje v�nda, men flytterskan gl�mde dricka och k�nde sig alldeles svimf�rdig i trappan. Det hade kunnat bli v�tskebristrelaterad hj�rnskakning d�r...

N�r vi var klara h�rde jag n�gon br�la mitt namn bortifr�n en tr�ddunge. D�r, p� andra v�ningen, h�ngde M �ver balkongr�cket och undrade om jag h�ll p� att flytta in i hennes bostadsomr�de. M�rkligt, jag har inte sett henne p� n�stan tv� �r och nu har jag tr�ffat henne tv� g�nger p� samma vecka.

P� kv�llen var jag ute med en annan T. Vi satte fast h�ret med gummisnoddar, f�llde ner biltaket och gled iv�g till Badhusparken med solen i ansiktet. En vilt fr�mmande karl ropade f�rhoppningsfullt till T: "F�r jag f�lja dig hem?". Vi skrattade r�tt och smet d�rifr�n.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck