kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-11-30 - ok�nd epost.

Nu �r jag tr�tt p� virus. M�nniskor som jag inte har en aning om vilka de �r skickar virus till mig - eller r�ttare sagt, deras datorer g�r det utan deras vetskap. Jag begriper inte varf�r det kommer till mig? De m�ste v�l ha min epostadress sparad n�nstans eller ..? N�r fick de den? Varf�r har de kvar den?

Noterat: Oftast �r det tomma brev, eller s� heter den bifogade filen n�t som troligen finns sparat p� avs�ndarens dator, typ faktura.doc eller namnp�n�nl�t.mp3, och s� finns det ett understrykningsstreck f�re avs�ndarens epostadress. D�rf�r kommer inte svaren r�tt om man skickar en fr�ga eller ett p�pekande. Ist�llet genereras ett felmeddelande, det vill s�ga �nnu mer on�dig post, och den virussmittade �r fortfarande ovetande.

Hepp, detta om detta.

I dag gjorde praktikanterna sin sista dag hos oss, och jag jobbade sista dagen f�re semestern. D�r, allts�. Innan jag kan flaxa till solen kr�ver firman en del tillsyn. Det m�ste g� att ordna p� fyra dagar f�r det �r allt jag har.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck