kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-11-26 - tokm�ndag.

Jag har haft djurledigt sedan i tisdags eftersom jobbet slukar s� mycket tid. D� har farmen det b�ttre hos momma d�r de kan busa utomhus och har s�llskap p� dagarna.

I morse �gnade jag hundens morgonpromenad-tid till firmans bokf�ring (eftersom jycken ju promenerade utan mig) och k�nde mig v��ldigt nyttig. Sen brakade kaos loss f�r innan jag ens hunnit innanf�r d�rren p� jobbet hade jag en massa meddelanden p� mobilsvararen. Allt fr�n "hj�lp, m�ste bokas" till "kan du kolla" och "d�br�ttom, m�ste iv�g NUUU". Och s� saknades pl�tsligt tv� av mina fyra praktikanter, of�rhappandes, vart hade de tagit v�gen?

Mitt uppe i allt detta ringer en verkst�llande direkt�r som jag �r bekant med och fr�gar - nej, p� fullt allvar - om jag vill ha ett chefsjobb som inneb�r ekonomi- och personalansvar f�r 40 personer. N�r jag vinschat upp hakan hummade jag n�t om att jag redan skrivit kontrakt fram till september med en annan uppdragsgivare och att ja, jo, men nej tack. Han fr�gade om jag var helt s�ker p� det och jag svarade ja och lade p�. Sen vickade jag framl�nges platt �ver bordsskivan med armarna runt huvudet och ett st�n av efterchock.

Just d� gick en kollega f�rbi min lilla holk, glatt fnissande n�r han s�g min pos�: "Jamen precis, det �r ju m�ndag." Han skulle bara veta precis hur mycket m�ndag det var.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck