kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-10-12 - bredband n�sta.

Nu f�r det vara nog. H�r ska k�pas com hem! Jag har spj�rnat emot in i det l�ngsta f�r att 1) det �r inte bredband, bara 100/500 kbps 2) det �r telia-�gt, 3) man beh�ver ett nytt tusenkronorsmodem, 4) som det eventuellt inte finns mac programvara till, 5) samt brandv�gg och nya virusprogram f�r ytterligare en tusenlapp och 6) com hem gjorde precis som jag f�ruts�g och h�jde m�nadspriset s� fort f�reningen h�r hade kopplat in sig.

Men i dag fick jag telefonr�kningen, 900 kr p� en m�nad varav 600 �r f�r lokalsamtal, och en stor del av det �r surfkostnader. Research, och en betydande del administration av ett antal sidor liknande den h�r som ligger p� externa servrar.

Det �r billigare att uppdatera html-dokument offline och skicka via ftp �n det jag g�r nu, skriver online per modem p� en enkel administrationssida - men grejen �r att om jag inte �vergett html-knackarvarianten s� skulle jag tvingas forts�tta webbmostra de d�r sidorna intill tidens �nde. Nu �r de s� enkla att sk�ta att "vem som helst" kan ta �ver dem... och det ska jag ordna s� att det sker ganska snart. Sen beh�ver jag ju kanske inte com hem l�ngre, men om jag v�l har fast pris s� kan jag s�kert hitta p� n�got att roa mig med ute i cyberspace s� att inte com hem g�r n�gra stora vinster... :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck