kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2001-10-09 - tv�ttstugerapport.

I g�r hade jag tv�ttstugan och kv�llsm�te, samtidigt. M�tet drog ut p� tiden s� n�r jag kom hem var str�mmen avst�ngd. Bostadsr�ttsf�reningen har n�mligen en grej som g�r att str�mmen till maskinerna bryts automatiskt kl 21 och inte sl�s p� f�rr�n tio i sju (tv�ttiden startar kl 07) n�sta morgon.

Tja, f�rsta g�ngen jag tv�ttade h�r och hade kl�der i centrifugen just n�r str�mmen br�ts var jag f�rst�s inte s� n�jd. Centrifugen �r n�mligen barnsp�rrad, man kan inte �ppna luckan utan str�m. S� det blev till att passa tv�ttstugan n�sta morgon f�r att h�mta tillbaka de nattf�rvarade underkl�derna... innan n�gon f�rbryllad grannfarbror hittade dem d�r.

F�rdelarna med systemet �verv�ger. I huset d�r jag bodde f�rut fanns det en person som tv�ttade klockan halv fyra p� morgonen. �ven bortsett fr�n vad jag skrev i en kr�nika att man borde g�ra med den d�r m�nniskan s� vill jag inte sj�lv vara skurken som h�ller andra vakna. I och med att str�mmen bryts automatiskt beh�ver jag inte passa den bullrande v�rmefl�kten i torkrummet. Den blir tyst n�r den ska, av sig sj�lv. Dessutom har jag uppt�ckt att barns�kerhetsl�set p� tv�ttmaskinerna kopplas ur n�r de st�tt ett tag. Hinner maskinen bara sk�lja klart s� g�r det ju inget om man t�mmer den ett bra tag efter str�mstopp.

S� jag satt lugnt kvar p� m�tet, och d�rf�r har jag i dag ett ton plaskbl�ta kl�der droppande i badrummet. Centrifugeringen p� stora maskinen fungerade n�mligen inte, och utan str�m g�r man inte mycket med den separata centrifugtunnan heller.

Nu kan man ju undra vilka som egentligen �r intresserade av att l�sa om v�r tv�ttstuga, och f�r all del �ven om mammas spagettis�s, konstiga kottar och f�rvirrade farbr�der..? Tydligen en hel del, f�r enligt min r�knare har den h�r sidan i snitt 27 bes�k per dag. Vissa dagar �ver 40, och en dag f�r inte s� l�nge sedan 62. Vilka �r alla dessa bes�kare? Datorer eller m�nniskor? Giv eder till k�nna, please. Det �r ju d�rf�r jag har g�stboken. :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck