kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2008-09-28 - Bloggstatistik

Om jag r�knade r�tt s� har jag nu gjort 916 inl�gg h�r p� dagbokslandet sedan starten 2001. R�knaren som tickat sedan 2002 st�r p� �ver 57.000 sidvisningar. Rekord�ret 2003 kn�pade jag ihop 194 inl�gg.

Jag grunnade �ver detta med anledning av min f�rest�ende bloggflytt. Det kommer att ske, oklart n�r och vart. D� kan jag inte ta med mig n�t av det gamla eftersom dagbokslandet inte erbjuder n�gon exportfunktion. Kanske beh�ver man inte spara p� allt gammalt junk heller.

Jag bloggade f�r all del f�re 2001 men d� kallades det dagbok och jag sparade inte n�t av det. Det �r lite som med dagstidningar, man ser inte v�rdet i tidningar som �r tre dagar eller tv� m�nader gamla � men tio �r senare �r de roliga att hitta. S� �r det med mina dagboksinl�gg ocks�.


P� dagens att g�ra-lista hade jag fyra saker:
- dammsuga
� bada hunden
- fixa nytt bokf�ringsprogram
- ringa ett samtal som kunde bli obehagligt

Jag kan bocka av alltihop, �ven om bokf�ringsprogramspunkten blev sn�pligt kort. Jag hade ju t�nkt installera och konfigurera det s� att det var klart att anv�nda, men leverant�ren har best�llning via mejl(! � s��� 1999) s� jag har inte f�tt programvaran �n. De jobbar visst inte p� s�ndagar. Det borde inte jag heller.

Och det potentiellt obehagliga samtalet blev trevligt.

Som bonus gick jag iv�g med sex kilo tidningar till pappers�tervinningen en kilometer h�rifr�n.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck