kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2007-12-05 - Ljus i v�rt hus

Sicket �verd�d: i k�ket har jag nu tv� adventsljusstakar och tv� stj�rnor. (B�de stj�rna och stake i varje f�nster!) I kontoret har jag tv� stj�rnor. I hobbyrummet respektive sovrummet en stj�rna var. Julgardiner endast i k�ket. Men allts�: Julgardiner, redan till f�rsta advent... Det har nog aldrig h�nt f�rr. De brukar i b�sta fall komma upp kring den 22:a. Jag har f�rst�s timer p� allt pynt, eller "lampklocka" som de numera ben�mns hemmavid sedan jag vid ett tillf�lle r�kade drabbas av akut ordblockering.

D�remot har jag �nnu inte alla grenkontakter som jag beh�ver. Inf�r advent har svenska folket n�mligen k�pt upp allihop och nya v�ntas f�rst i n�sta vecka.

�terst�r �ven att spika fast granrisgirlangen p� balkongr�cket. Det g�r jag helst n�r inte hyresv�rden �r hemma och bekymrar sig f�r vad jag h�ller p� med, och den h�r veckan har de varit hemma med sjuka barn. N�, jag kan v�nta... :-)

... � s� var d� fr�gan, �nskas det ett litet paket, n�gon?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck