kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2006-05-23 - I projekten

Lilla sportbilen fick komma ut ur vinteridet f�rra helgen, lagom till Spring Meet. T p� British Motor levererade grejerna som vanligt och A hj�lpte mig serva. I helgen som kommer �r det Motorm�ssa och cruising. We�ll be there.

Lilla Rucklet (dvs morfars stuga vid sj�n) t�nker jag l�gga n�gon vecka p� i sommar. Mams och jag ska �ka och titta p� en vassklippare. Det blir nog aff�r. � ena sidan tycker jag det �r idiotiskt att l�gga s� mycket pengar p� en grej med synnerligen begr�nsat anv�ndningsomr�de (den kan bara klippa vass, inget annat). � andra sidan �r det oh�llbart att sl� b�gge vikarna med lie - och om vi inte sl�r dem s� v�xer de igen.

I veckan ska jag dessutom k�pa ett restparti alldeles nya sk�pluckor. Massor av luckor, r�cker till Projektet, Rucklet, garaget (som jag inte har �n) och mer �nd�. Det �r l����ngt kvar innan det finns n�gra sk�p att s�tta dem p�, men priset �r oslagbart och jag har plats att lagra dem. Omgivningen ler milt �verseende �t denna galenskap. Jaja. N�r man har st�rre dr�mmar �n pl�nbok m�ste man ta vara p� tillf�llena.

Min kompis byggingenj�ren �r snart klar med ritningarna �ver Projektet. Sedan kan min andra kompis byggkonsulten r�kna ut energif�rbrukning och driftkostnader. Det kan bli en obehaglig insikt.

I helgen var jag p� byggnadsv�rdsdag och pratade l�nge med takpl�tslagaren, glasm�staren och S som s�ljer reservdelar till gamla hus.

Resultatet av det �r att jag ska �ka till glasm�staren och handla kitt, best�mma dejt med pl�tslagaren f�r takbesiktning n�n dag n�r det �r fint v�der (han ska ta en n�jestripp med motorcykeln :-) och s� ska nog mamma och jag p� pappsp�nnarkurs. S beh�ver hj�lp att pappsp�nna tak och v�ggar i nya utst�llningen och det �r v�l ett utm�rkt �vningstillf�lle.

I slutet av den h�r sommaren vet jag nog om det blir n�got av Projektet eller om jag ska s�lja det.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck