kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2006-04-02 - Uppe med tuppen

S�ndag. Den f�rsta dan p� evigheter n�r jag skulle kunna ta sovmorgon.

D� vaknade jag 05:45 och kunde inte somna om.

L�g i en timme och vred mig, f�rs�kte hitta en bekv�m st�llning, men nej. I huvudet den ena viktiga fr�gan efter den andra: Vilken l�da ska jag ta till sytr�dsrullarna sedan n�r jag ska packa upp i hobbyrummet? Har jag sladdar s� det r�cker till kontoret? Jag m�ste verkligen ordna en sockel under den h�gra garderoben, jag blir kn�pp p� att de �r olika h�ga, s����� fult. Och byta till likadana knoppar p� d�rrarna. Hur ska jag f� fast den h�r s�nghimmeln som jag vill ha, kan man borra i taket utan att putsen trillar ner?

Sen b�rjade magen skrika om frukost och d� gav jag upp, kl�dde p� mig och raglade ut med hunden (som f�r �vrigt inte alls kunde begripa vad vi skulle ut s� tidigt f�r).

Men i morgon, d� �r det m�ndag, och d� garanterar jag att �gonen �r igenklistrade och hj�rnan om�jlig att starta f�re sju-�tta.

� andra sidan. Det blev en hel massa gjort: diskade, skurade k�ket, bar ut sopor, handtv�ttade grytlappar och vantar, lagade min vinterjacka, sl�pade upp lite grejer p� vinden, s�gade massor av h�l (sockellisterna i kontoret �r h�gre �n de prefabricerade urtagen i mina Billy-hyllor, och s� skulle det ju vara f�r el, tele och andra sladdar ocks�), plockade upp n�gra b�cker, uppdaterade hemsidan �t en f�rening... och �n �r det inte slut p� dan.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck