kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2006-03-23 - Ett osannolikt fynd

F�r n�stan tv� veckor sedan promenerade jag och Scoobs fr�n v�rt nya chateau till B, en str�cka p� kanske 3 kilometer, f�r att skruva ner hyllor som jag hade kvar i f�rr�det. Det var kalasfint v�der och jag fick l�tta p� kl�dseln lite. V�l i f�rd med skruvandet ringde en v�n och ville ha b�rhj�lp. Jag st�llde s� klart upp och vi blev h�mtade med bil.

Senare uppt�ckte jag att min ena handske f�rsvunnit, och n�r jag burit klart �kte jag tillbaka f�r att leta efter den. Vi gick grundligt tillv�ga men hittade inget varken i f�rr�det, utanf�r huset, p� parkeringen eller i bilen.

N�sta dag promenerade jag samma str�cka fram och tillbaka f�r att se om jag m�jligen kunde ha tappat handsken l�ngs v�gen. Men nej.

Den andra handsken l�g ensam hemma p� hatthyllan. Jag borde ju sl�nga den men hade liksom sv�rt att f� det gjort.

I dag �kte jag bil till mattbutiken p� Bs gata. Vad fick jag se d�r p� mittlinjen strax f�re den allra mest trafikerade rondellen, om inte en svart handske? Det kunde v�l �nd� inte...? Nej, slog jag bort tanken. Men p� v�gen tillbaka s�g jag den igen, och den liksom vinkade lite �t mig i vinden. Jag stannade.

Jo, det var min handske..!

Man kan se att mockafodringen i handflatan blivit lite gr�are men annars m�rks det inte alls att den varit p� vift i tv� veckor.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck