kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2006-02-23 - Djuriskt

Scoobs och jag promenerade i m�rkret uppe p� berget h�romkv�llen, d� det pl�tsligt stod ett r�djur framf�r oss p� stigen. Tiden stannade f�r ett �gonblick medan vi or�rliga stirrade p� varandra. Lyckligtvis var det jag som fann mig f�rst och hann haffa jycken i selen innan r�djuret satte av i trav �t ett annat h�ll.

Vi tr�ffar ganska ofta p� vilda djur: ekorrar, igelkottar (fast inte p� vintern), harar och r�var, �ven mitt inne i stan. En del av dem �r f�rslagna nog att anv�nda �verg�ngsst�llena (vilket har att g�ra med att de ofta f�ljer cykelv�garna).

Mer om djur: Vi pratade om s�mnad, knappn�lar och hj�lpsamma sm� individer i dag. Det fick mig att t�nka p� n�r jag skulle kl� om mina tv� f�t�ljer, eller r�ttare sagt sy l�sa �verdrag till dem. Stolens omkrets var ungef�r tv� meter och jag kr�p med n�san en decimeter ovanf�r golvet medan jag m�dosamt n�lade den nedre f�llen till r�tt h�jd. N�r jag var n�stan klar h�rde jag ett mystiskt litet "plink", och ett till, och ett till...? Det visade sig att Macro plockat ut n�stan alla knappn�larna och sl�ppt dem p� golvet. Han kan bara inte motst� n�lar; kommer han �t s� stoppar han ner hela nosen i n�lburken och roffar �t sig...

F�r �vrigt har nedr�kningen b�rjat. N�sta vecka blir det nog flytt.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck