kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2006-01-14 - Dagens garv...

Ni som varit med ett tag vet att jag �r v�ldigt intresserad av milj�fordon och alternativa br�nslen. Etanolbilar har jag skrivit om flera g�nger, b�de generellt och om min egen, men av n�n anledning som jag inte l�ngre kommer ih�g s� har jag inte knystat s�rskilt mycket om elbilar.

Det �r hur som helst min absoluta �vertygelse att batteri-elbilar �r den b�sta l�sningen p� v�rt vardagliga transportbehov, i alla fall d�r man inte kan �ka tunnelbana. Inga som helst utsl�pp, f�rnybar energi, driftkostnad p� 1 (en!) krona per mil, gratis parkering. Sj�lvklart k�pte jag d�rf�r en elbil.

Sen blev jag sjuk och flyttade fr�n B, och hade inte l�ngre m�jlighet att ha tre bilar. N�r en gubbe erbj�d sig att k�pa elbilen s�lde jag den f�r mindre �n h�lften av vad jag gett sj�lv, bara f�r att snabbt bli av med den. Det l�ttade det massiva trycket just d�. F�rmodligen hade jag f�tt mer betalt om jag annonserat ut den, men jag orkade bara inte.

I dag s�g jag den utannonserad med alla f�rdelar uppr�knade. Sedan l�ste jag priset och satte n�stan teet i halsen. Han beg�r sex g�nger s� mycket som han k�pte den f�r... Friskt v�gat men synnerligen otroligt att han f�r det - fast om n�n prutar ner den till h�lften s� tj�nar han �nd� stort p� aff�ren. :-)



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck