kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-08-09 - I v�ntan p� vind

Tja, jag �r d�lig p� att skriva nu. Fr�msta orsaken �r att det inte h�nder s�rskilt mycket i tillvaron. Jag g�r inget men allt tar and� evinnerlig tid: att duscha och kl� p� sig - en timme, att �ta frukost och l�sa tidningen - en timme, tv�tta kl�der - hela dagen...

N�sta vecka ska jag b�rja jobba. Det k�nns b�de bra och lite gruvsamt, r�dd att jag ska uppt�cka att jag inte kan och orkar, men jag m�r mycket b�ttre nu, �ven om jag �r l�ngt ifr�n mitt vanliga jag.

Det k�nns besynnerligt att det redan snart �r mitten av augusti. Var har det h�r halv�ret tagit v�gen? Jag k�nner mig r�nad p� tid.. :-)

Fortfarande �r det ingen riktig ordning i l�genheten. Kvar att �tg�rda �r en stapel tomma banankartonger som tornar upp sig i hallen, tre backar fulla med oplacerbara pinaler, ett par papperskassar och en del av m�blerna har �nnu inte kommit p� sina platser. Dessutom �r k�ksbordet belamrat med grejer. Jag har inte f�tt upp en enda tavla heller. Men jag har i alla fall fixat i ordning k�ket, badrummet och sovrummet.

Aprop� det s� har jag tillfogat ytterligare ett kapitel i historien "Karin misslyckas med att borra i sin bostad". Den h�r g�ngen var det n�r handduksst�ngen i badrummet skulle upp. De tre f�rsta h�len gick bra men fj�rde h�let var helt om�jligt, trots att jag nu har k�pt betongborrar med extra h�rdad spets. Jag tog i s� att borrmaskinen blev het och det r�k om v�ggen men kom inte igenom. D� f�rst slog det mig att jag f�rst�s tr�ffat p� armeringen. Allts� gick jag och h�mtade en metallborr, men det stod inte p� f�rr�n den br�ts av... s� nu h�nger st�ngen uppe med tre skruvar och en liten bult som jag limmat fast med v�ggfix...

Om n�n fortfarande skulle oroa sig �ver min vikt s� kan jag tala om att jag �ter riktiga h�stportioner nu, och �r hungrig j�mt. Dessutom har jag utvecklat ett enormt beg�r efter godis. �ppelkaka med vaniljs�s, kladdkaka med vispgr�dde, prinsesst�rta, glass, chips, ostkrokar och cider ... smaskens. Det har f�tt till f�ljd att jag g�r upp i vikt s� det sp�nner i linningen... snacka om jojo, jag var nere p� 48 kilo i m�nadsskiftet juni/juli men har nog lagt p� mig ett par kilo nu p� bara en och en halv m�nad.

Att normalisera �tandet blir ocks� ett projekt f�r kommande veckor. �n har jag inte best�mt om jag ska �terg� till att vara vegetarian. Jag hade gl�mt vad himla gott det �r med friterad kyckling, grillat k�tt, biff med bambuskott och kaviar-och-�ggmackor. N�nstans i allt som varit har jag tappat den d�r gl�den f�r mina st�llningstaganden och intressen. Inget �r riktigt viktigt och inget k�nns lockande, roligt och sp�nnande. Jag bara �r; det �r allt jag vill och orkar.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck