kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-07-25 - Vardagen n�rmar sig

Hemma igen. Jag har hj�lpt en v�n att renovera hus: s�tta gips i tak, riva en v�gg och kasta ut gamla golv. Vi hann inte h�lften av det som var planerat men en del annat ist�llet, d�ribland ganska mycket glass och godis, filmtittande, ett museibes�k, stadspromenader och shopping - fast shoppandet f�r man s�ga var synnerligen modest: en p�se buntband, en betongborr, en badrumsmatta och en engelsk pysseltidning.

Dessutom fick jag en massa god mat som jag proppade i mig i enorma portioner, s� veckan blev rena g�dningskuren. Nu �r jag nog tillbaka i normal vikt. Kanske. Jag �ger ingen v�g och sj�lvuppfattning �r ett trubbigt instrument. Det �r i alla fall dags att t�nka lite mer p� vad jag �ter och n�r, f�r s�tsuget �r starkt.

Det var trevligt och sk�nt att komma bort ett tag och bara t�nka p� annat. Tyv�rr hade inte �ngesttrollen flyttat medan jag var borta. De lurar i skrymslena och griper efter mig med kalla h�nder och l�nga klor. Schas. Go away. Kom sol och lys upp mitt sinne.

Den h�r veckan m�ste jag bringa ordning i mitt kaos; nu g�r det inte att skjuta upp l�ngre. Augusti n�rmar sig och d� ska jag b�rja jobba igen. Praktiskt om�jligt som det �r nu, jag vet inte ens var mitt h�lslag finns... Inte har jag r�jt ut alla mina prylar fr�n Bs l�genhet och f�rr�d heller, och det ligger som en tung bl�t filt �ver mig. Var sjutton ska jag g�ra av grejerna..? *suck*

Aprop� jobb s� ringde det en kvinna i dag med oklart �rende fr�n ett ok�nt f�retag. Hon sa att de s�kte samarbete h�r i stan och fr�gade en massa om mina kunder och vilken sorts uppdrag jag har. Det tog en evighet att f� henne att kl�mma fram vad hon egentligen ville, vilket var att s�lja annonsplats p� matbutikernas kundavdelare, ni vet de d�r pinnarna man l�gger p� bandet vid kassan. Jag skrattade h�gt n�r jag tackade nej och hon blev lite sur. Med tanke p� hur oerh�rt smal min kundgrupp �r s� m�ste det vara v�rldens s�msta marknadsf�ringskanal.

Jahapp. Kaoset var det.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck