kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-05-18 - Intet anande kortanv�ndare

Jag l�ste ut ett paket p� postterminalen, allts� den riktiga Posten som knappt finns l�ngre, med mitt Mastercard och blev v�ldigt snopen nu n�r jag ser att jag fick betala 70 kronor i kontantuttagsavgift f�r det. Jag trooor att jag l�st ut paket p� Post-i-butik med samma kort f�rut, och att det d� r�knades som k�p, det vill s�ga avgiftsfritt. I vilket fall �r det avgiftsfritt att l�sa ut postf�rskott med ICA-kortet i den lokala butiken.

Jag fattar inte varf�r en del paket hamnar i butiken och andra hos postterminalen. Kan n�n reda ut det? Om jag kan undvika roffiga uttagsavgifter s� vill jag ju g�ra det.

En annan f�rvirrad sak aprop� kort: Jag stod i kassan p� OKQ8 och skulle betala tv� glassar, men hade inga sm�pengar. Min kod funkade inte till kortet trots flera f�rs�k, s� jag fick signera notan. Nu uppt�cker jag att kostnaden hamnat p� Coop-sammanst�llningen... Jag drog allts� fel kort och d� var det ju inte konstigt att OK-koden inte funkade... Jag hade ingen aaaaning om att man kan betala med Coop-kortet p� OKQ8 heller.

Det �r mycket man l�r sig.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck