kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-05-15 - F�renklingar

The Hunger Site lanserar en ny service, ett litet program som h�ller reda p� om man gjort dagens goda g�rning. Jag l�ste lite hafsigt eftersom det bara finns till Windows men jag tror att det ligger som en liten fj�rrkontroll eller verktygsrad i webbl�sarf�nstret.

Nej, jag vill inte ha den men det �r smart t�nkt.

Precis det som webbgurun Gerry McGovern skriver om i sitt veckobrev i dag: man ska g�ra det s� enkelt som m�jligt f�r bes�karen att utf�ra sitt �rende.

H�r skulle jag v�l ha kastat in n�gra reflektioner om inr�ttningar som jag skulle vilja anammade samma tanke - men det st�r helt still. Just nu i denna stund kan jag inte komma p� n�t on�digt kr�ngel som retat mig. Fantastiskt. (Ja, jag vet f�rst�s att det h�nt �skillliga g�nger men det verkar on�digt att leta fram det och uppr�ras n�r jag nu v�l f�rtr�ngt det.) :-)

F�r �vrigt �r r�tt svar gurka. Ja allts�, p� vad som blev mitt n�sta beg�r.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck