kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-03-30 - R�rigt, typ

Ja, jag �r ju i alla fall inte ensam om att k�nna av �rstidsv�xlingen.

En kompis klagade h�romdagen frustrerat att han k�nner sig som ett grillspett.
- ... ett grillspett?
- Ja. Jag kan inte sova p� n�tterna, jag snurrar bara runt-runt-runt.

V�rst �r det vid tre-halvfyra, n�r det hur man �n ser p� saken �r helt fel att vara uppe; f�r sent och f�r tidigt p� samma g�ng.

Jag gjorde i alla fall ett ryck h�romdagen. Monterade lampor och h�ngde upp n�gra tavlor som st�tt p� golvet, och fick spika om en krok tre g�nger innan det blev r�tt. Monterade hjul p� s�ngborden s� att det ska bli l�ttare att dammsuga. Sen b�rjade jag skruva upp s�nggaveln, men ins�g raskt att man m�ste vara tv� f�r att f� det tunga skr�llet i v�g. Jo, och s� har jag st�dat och burit grejer till f�rr�det. Det �r dags f�r en r�jning igen bara v�garna torkat upp och blivit sopade.

Andra �r ocks� p�verkade; grovsopvagnen sv�mmar �ver ute p� g�rden. Men jag undrar om inte s�songen kommit ig�ng tidigare �n vanligt i �r f�r �terbruksfirmorna brukar s�ga att det �r april-maj som �r de stora sorterarm�naderna. Kan ju ha n�t att g�ra med p�sken f�rst�s.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck