kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-03-24 - Stan �r full av vatten

Jag var s� ordentlig; tog p� gummibootsen och kavlade upp byxbenen inf�r dagens promenad. Sedan r�kade jag g�ra en improviserad liten steppdans i en isp�l och det p�minde mig om att gummiboots, vatten och is �r en livsfarlig kombination utan broddarna - som l�g hemma i byr�l�dan.

N�v�l. Jeansen torkar i alla fall hyfsat fort p� handduksst�ngen.

Jag njuter av plusgraderna, vill knappt g� in. I m�ndags kv�ll var det magiskt, nysn�n d�mpade alla ljud och dimman softade ljusen. Det var n�stan folktomt, vindstilla och ljumt i j�mf�relse med den tidigare kylan, och vattendropparna glittrade som glasp�rlor i tr�den. Jag kom hem bl�t upp till vaderna men med ett lyckligt flin. En kv�ll att spara i minnesbanken.

I tisdags var det officiellt sista semmeldagen f�r �ret, men jag har ett insidertips om att ett av mina favorithak kan t�nkas g�ra n�gra exemplar i dag ocks�. Det m�ste ju unders�kas.

Annars har jag inte mycket planerat f�r p�sken. En tre-fyra-timmarstur med P (g�nger tv�? *vinkar*) och kanske en liten resa till landet.

Tredje omg�ngen prover �r skickade. Visar inte de heller orsaken s� blir det lasarettet f�r vidare utredning. Nu �r jag tr�tt p� det h�r.

I �vriga �renden till�mpar jag f�rtr�ngningsprincipen s� ih�rdigt att jag n�stan gl�mt vad jag h�ller p� med. Efter p�sk m�ste jag oundvikligen b�rja nysta i det. Men det �r d� det.

Aprop� f�rtr�ngning s� fick jag ett handfast tips fr�n K i �rendet: "Det b�sta s�ttet att gl�mma alla sina bekymmer �r att ta p� sig f�r sm�
skor.
P� barnpsyk heter avledningsmedlet numera rakblad. Det �r en h�rd v�rld vi lever i.

Ett aprop� till: skor. Jag beh�ver nya att g� l�ngt i, och tv� par jeans, och en ny vinterjacka. Att prova kl�der �r inte min favoritsyssels�ttning men n�r jag �nd� skulle till l�karen nere p� stan s� gjorde jag en runda h�romdagen. Jeansk�p lade jag ner direkt, orkade inte, men skor och jackor sneglade jag p�. Jag hittade faktiskt en jacka i den sjunde eller �ttonde butiken - med en prislapp p� 5.400 kronor, s� den fick h�nga kvar... Jag har s�dana krav p� mina vinterjackor: de m�ste ha h�g krage, huva, vindsl�, inf�llda muddar i �rmarna, g� ner ordentligt �ver rumpan, stora fickor... varm och vattenavvisande ... och s� f�r de inte prassla eller vara f�r klumpiga. Helst antracit eller �skbl�. Ja, ni f�rst�r att jag har problem. Jag kom hem tomh�nt. Det blir kanske n�gon slutrea efter p�sk..?




� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck