kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-03-07 - Kontrast

S�ndag morgon klev jag upp klockan sju och:

- skurade badrummet
- bytte s�ngkl�der, handdukar och bordduk
- plockade ur och i diskmaskinen samt handdiskade karotter och plast
- damms�g, dammtorkade och tog bort h�r fr�n mattor och djurens liggplatser
- vattnade blommorna
- sorterade papperstravarna p� skrivbordet (tv� timmar)
- rensade tidningsh�gen i k�ket och bar ut returpapper
- tog med husdjuren till landet f�r att h�lsa p� mamma
- s�gade till skyltpinnar
- plockade ihop utstr�dda saker
- gr�vde fram polermaskinen som hamnat allra l�ngst in i garaget bakom en tv�ttmaskin, en l�s garderob, tr�dg�rdstraktorn, en moped och tv� crosscyklar...
- sorterade tv�tt och k�rde fyra maskiner
- hackade bort den tjocka isen utanf�r f�rr�det s� att jag kom �t hjulsidorna
- handtv�ttade Taurusen och kl�mde p� n�mnda hjulsidor (oh vad bra det blev... :-)
- sk�ljde av dunjackan

... och gick n�stan och lade mig klockan 23 som planerat.

T�nk om jag kunde vara s� m�linriktad s�g tre dagar per vecka... ( Ja vad�, dr�mma f�r man v�l? :-)

Tidsschemat f�r i dag �r redan spr�ckt och jag g�r fel saker. Allting �r med andra ord �ter till det normala.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck