kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2005-02-03 - Seriesamlaren

Seriealbumet "Asterix och Latraviata" landade nyss i min brevl�da och d�rmed �r min samling komplett. Latraviata �r �ven det sista som getts ut, vilket f�rmodligen bidrog till att det var lite knepigt att f� tag i; det har inte tryckts i s� m�nga upplagor �n.

Asterix var pappas favorit och jag �r inte klar �ver om jag har samlat dem f�r hans skull, av nostalgiska sk�l eller mest av en slump. Troligen en kombination f�r det �r inga "m�ste ha"-album. Asterix �r seriev�rldens snabbmakaroner.

I dag fick jag dessutom en tung kartong med flera Rose is Rose, n�gra Mutt�s och ett par album som �r helt nya bekantskaper, samtliga p� originalspr�k, best�llda via Internet.

N�tet har verkligen �ppnat otroliga m�jligheter f�r alla med "smala" intressen att hitta likasinnade och enkelt skaffa grejer som f�rr vore n�stan om�jliga att f� tag i.




� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck