kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-09-15 - Fixa id�er

I kv�ll �r det Roomservice och favvos�pan O.C. Jag l�ngtar.

Ute regnar det. Scooby blev sur f�r att jag tvingade honom att g� ut och pinka.

Jag fick Exil av Denise Mina i pocket i dag och det k�nns bra eftersom jag r�kat k�pa en annan bok av henne i tron att den var nummer tv� i Garneth Hill-trilogin, och n�r jag v�l uppt�ckte det fatala misstaget s� h�vdar Adlibris att pocketutg�van utg�tt och jag kan inte ha en trilogi i olika band, det retar mig. Jag �r s�ker p� den saken, f�r jag har andra serier d�r titlarna �r �msom pocket, kartonnage och inbundna. Usch. Jag kan inte med att sakna titlar i serier heller, eller f�r den delen nummer i �rg�ngar av tidskrifter.

Att jag sitter h�r och skriver om s�dana v�sentligheter kommer sig av att jag har ett problem p� jobbet.

Min kund vill att jag ska g�ra saker p� ett s�tt som jag tycker �r helt bakv�nt. Ungef�r som att f�rvara skorna p� hatthyllan och ta p� sig dem f�re byxorna. Jag f�reslog att jag skulle g�ra p� mitt s�tt ist�llet men det tyckte inte kunden. Nu �r det f�r sent att backa ur, men ryggm�rgen protesterar h�gljutt. Jag g�r alltid saker s� bra jag kan. Det h�r �r inte b�sta s�ttet att g�ra detta, men kunden vill ha det s� och jag har lovat, �nd� f�rm�r jag knappt. Det �r inget att ta strid f�r, bara obekv�mt, s� jag slingrar mig som en mask p� kroken n�r samvetet ryter �t mig att s�tta fart.

Ack ville den h�r dan ta slut n�ng�ng.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck