kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-02-24 - Rockad och resa

Nu �r det best�mt: jag ska f�rs�ka hyra ut mitt kontor p� stan och ta hem f�retaget igen. Sk�len �r m�nga, men det har att g�ra med �ndrade f�ruts�ttningar som p�verkar min arbetssituation. Vi har diskuterat saken sedan i december men jag har inte velat s�ga n�got f�rr�n det var klart.

Nu hoppas jag bara p� att hitta n�gon hyresg�st. Det vimlar av lediga (och �ven billigare) lokaler, men v�r �r ju lite extra m�rkv�rdig.

L�ser det sig s� �r n�sta kliv att t�mma b�de kontoret och mitt (fullproppade) gamla kontor h�r hemma igen. Hundratals kilo m�bler, b�cker, papper.... och mitt under h�gs�songen dessutom, voj voj.

F�r �vrigt kom B hem fr�n Egypten sent i g�r kv�ll. Numera f�rs�ker jag s� gott det g�r undvika att s�ga "vad var det jag sa.." men till er kan jag ju s�ga det. Kulturkrock, jod�. De tre som bara varit p� v�lordnade turistorter i Europa tidigare kom hem och ojade sig �ver smutsen, att "inget" fungerade som det skulle, de livsfarliga elledningarna som l�g helt �ppna p� gatan, kranvattnet som var avsaltat, brunt havsvatten, de osande minibussarnas oupph�rliga tutande och framf�r allt, befolkningen som inte missade ett tillf�lle att kl� turister p� pengar. De hade blivit riktigt bl�sta bara av en taxichauff�r men var sm�tt harmsna �ver alla som h�ngde efter dem �verallt och f�rs�kte s�lja saker eller g�ra dem o�nskade tj�nster mot betalning.

"Se det som (ofrivilliga) bidrag till fattiga 11-barnsfamiljers f�rs�rjning. Bist�nd p� medm�nsklig niv�. Det hedrar er att inte ni utnyttjar dem", skrev jag i ett sms till B n�r han var som mest uppbragt.

"Ska man bara sola och bada s� funkar Hurghada j�ttebra, stranden var fin, och det mesta var billigt. Men det b�sta �r n�stan att komma hem, f�r man p�minns om hur otroligt bra man har det hemma", summerade Bs resekamrater.

Se d�r en insikt v�rd �ventyret.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck