kajo@diaryland
� G�stbok
� Mejl

� Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-01-30 - Hush�llsintriger

macro och scooby tätt intill i soffan

Visst ser v�l det h�r idylliskt ut? Men jag tror att skenet bedrar. Det handlar nog snarare om att Scooby som �r l�gre i rang f�rs�ker f� Macro att ge upp platsen i soffan genom att tr�ngas. En taktik som vanligen fungerar p� Kornelia... men h�r fick jycken se sig slagen. Macro l�g obekymrat kvar och verkade n�rmast ha roligt �t kuppf�rs�ket, som slutade med att hunden suckande gav upp och kl�ttrade upp p� h�gen av soffkuddar ist�llet.

Senare p� eftermiddagen hade Scooby och jag ett litet gr�l.

- Sluta greja med den d�r tr�kiga datorn och lek med mig ist�llet, sk�llde Scooby s� h�gt att jag h�ll p� att f� en infarkt.

- Jag har inte tiiiid, jag m�ste g�ra f�rdigt! Hitta p� n�got att g�ra sj�lv, gafflade jag tillbaka.

- ��������H!!! Dummadummadumma!!! skrek jycken, men han f�rsvann och det blev tyst.

Nyfiket kollade jag sedan vad han h�ll p� med. D� l�g han p� golvet och plockade ut b�cker ur bokhyllan.

- Du sa ju....

Jo, jag har faktiskt t�nkt t�mma hyllorna, men b�ckerna ska ju sorteras och packas i kassar ocks� och det t�nker han v�l inte hj�lpa till med, s� jag avbr�t arbetet f�r att rigga en godisl�da att leka med. 1-0 till hunden.

I ungef�r den vevan ringde mamma och fr�gade om pappa fick l�na skotern f�r att g�ra v�g till f�rr�det i skogen.

- N�, sa jag. Ta p� dig overallen, sv�ng upp till farsan med skotern och fr�ga lite nonchalant var det var han ville ha v�g n�nstans...

En stund senare ringde telefonen. N�r jag svarade var det f�rst alldeles tyst, och sedan h�rdes ett eftertryckligt st�n:

- Total f�rnedring ...

- Fick du inte ig�ng den?! sa jag med ett skratt.

- N�e...

Med ytterligare instruktioner gick hon ut f�r att f�rs�ka igen, utan b�ttre resultat. H�h�jaja, min karri�r som imagekonsult kraschar redan innan den startat. Tur i oturen var v�l att pappa inte heller lyckades f� ig�ng skoterskr�llet. Nu vilar ansvaret tungt p� mina axlar: ska jag lyckas starta den i morgon? Det har i och f�r sig varit -25 sedan vi k�rde den sist. Jag ska nog kolla med r�dgivarna om det �r listigt att smuggla ner en skv�tt metanol i tanken innan jag vrider p� nyckeln. Det kan ju kanske vara en ispropp.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







�
bara ett rosa streck