kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-01-26 - �ngestaffirmationer

Jag m�ste jobba �ver, genast och ganska l�nge, om situationen inte ska bli oh�llbar, men jag �r j�ttetr�tt och vill helst g� och l�gga mig. Blotta tanken p� allt som jag staplat upp den h�r veckan och n�sta... Huga. Jag borde jobba minst 12-timmarspass.

Det �r mitt problem. Om jag kunde sluta t�nka p� hur jobbigt det kommer att bli, och bara s�tta ig�ng!

Dessutom �r det dags att betala r�kningar och det �r ocks� lite �ngestframkallande. Har inte r�knat ihop summorna men det �r en tjock bunt avier. Herregud vad jag har m�nga f�rs�kringar?!! Men jag har aldrig utnyttjat n�gon. Egentligen �r jag av �sikten att f�rs�kringar �r kvalificerade lurerier: just det problem man sj�lv skulle r�ka ut f�r g�ller de f�rst�s inte, men jag v�gar �nd� inte vara utan.

Nej fy vad gn�lligt och obekv�mt det blev h�r. Gn�llfia. Jag pr�var igen:

Himmel s� m�nga intressanta uppdrag jag har nu, och s� m�nga sp�nnande m�nniskor jag ska f� tr�ffa! Det k�nns verkligen bra att vara s� efterfr�gad och veta att det jag g�r uppskattas. Dessutom kommer jag ju att tj�na pengar ocks�.

N�r jag bl�ddrar i r�kningsh�gen ser jag till min gl�dje att jag bidrar till f�rs�rjningen f�r en hel massa f�retag och m�nniskor: f�rs�kringss�ljare, p-vakter, telefonoperat�rer och andra rara sm� liv. T�nk att f� g�ra en s�dan insats f�r sina n�stor; saltet till deras havregrynsgr�t �r s�krat den h�r m�naden ocks� och �ven staten f�r sin del s� att tunnelbyggen och nya lagf�rslag kan drivas vidare. Nu betalar jag glatt mina r�kningar eftersom jag vet att det h�ller samh�llet ig�ng. *brett tandkr�msvitt leende* Halleluja.

Vasa? Snackar jag en massa skit h�r ist�llet f�r att jobba? N�, menar du?



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck