kajo@diaryland
G�stbok
Mejl

Arkiv
� St�ngt � Kajo bor inte h�r l�ngre
� Spr�ngkraft
� En ny bubbla
� Bekv�mt vs Bra
� Presentpack


2004-01-23 - Kvartsfart

Jag drog �ver tiden i stans dyraste parkeringshus h�romdan. Det kostade mig 400 kronor i b�ter. Yuck. Det �r tyv�rr inte f�rsta g�ngen det h�nder...

I g�r kv�ll jobbade jag intensivt, kom hem vid elva p� kv�llen, och i dag har jag sn�mos i huvudet. Det m�rktes tydligt n�r en person ringde mig och f�rs�kte f� n�gra konstruktiva f�rslag. Det m�ste ha varit som att prata med bomull. Jag hade �tminstone t�nkt g�ra lite rutingrejer under dagen men jag tror jag g�r och l�gger mig igen...

Enligt v�derleksrapporten ska det vara -5 grader h�r. Det st�mmer inte. F�r n�gon timme sedan var det -18,5 och nu har temperaturen visserligen stigit till -15, men det �r fortfarande f�r kallt. S�dana h�r veckor skulle man beh�va en inomhustr�ningshall f�r hundar. Scooby kl�ttrar snart p� v�ggarna. Kornelia d�remot l�mnar n�stan aldrig sin plats vid elementet i vardagsrummet. Enkel ekvation: ju kallare ute, desto hetare element. Hon njuter s� l�nge v�rmeb�ljan varar.

Om jag kvicknar till fram�ver eftermiddagen ska jag kanske shoppa lite. F�re jul s�g jag en lampa som skulle passa i hallen, men jag tvekade. I mellandagarna hade aff�ren 20 procent rabatt men jag var stoisk - vi beh�vde ingen ny lampa! Men nu �r det 40-70 procent rabatt och hall-lampan har g�tt s�nder, s� d� �r det v�l l�ge d�.



� Kommentera


� F�rra | N�sta �







bara ett rosa streck